Brno zaplaví mafiáni s vražednými kartáčky

Assassin je kombinace larpu a bojové hry. Dvouměsíčního maratonu se účastní necelé dvě stovky studentů.Co dělá student angličtiny na přednášce z anatomie? Číhá. Ví, že tu sedí jeho oběť, kterou se rozhodl sprovodit ze světa – podříznout ji kartáčkem na zuby.

Už podeváté spouští brněnští nadšenci několikaměsíční hru pro studenty s názvem Assassin. Jejím cílem je se svou herní rodinou přežít a zároveň odstranit co nejvíc protihráčů. Hra simuluje mafiánské prostředí, pojetí je ovšem mírně recesistické. Vražedným nástrojem je zde zubní kartáček. Právě přejetí jeho štětinkami po krku oběti znamená úkladnou vraždu, která je pro hráče koncem jeho mafiánské postavy ve hře.

Assassin je kombinace larpu a bojové hry. Dvouměsíčního maratonu se účastní necelé dvě stovky studentů, kteří projdou výběrem. Pro ten je třeba se do 9. října registrovat na weboých stránkách hry a splnit počáteční úkol. Kromě úkolu je podmínkou také věk nad 18 let a alespoň částečný pobyt v Brně.

Zábava i varování v jednom
„Je zapovězeno jakékoliv násilí, vraždy se dějí jen symbolicky,“ vyvrací pochyby ohledně bezpečnosti hry organizátor Oto Jašek. Jedná se především o zábavu, ta však vychází z reálných podkladů. Autorem hry je totiž absolvent brněnských práv Vojtěch Benda, který se na organizovaný zločin během studií specializoval a mnohé z jeho fungování v pravidlech hry zúročil.

Hra však rozhodně není propagováním zločinu. Naopak, snaží se hráčům zprostředkovat varování, kolik informací si o nich může kdokoliv dohledat na internetu. Právě ten je totiž největším přítelem zabijáků – pátrají na něm po tom, kam a kdy jejich protihráči chodí, aby je tam mohli ze hry odstranit. Mnozí nepozorní pak nevydrží ve hře ani týden.

Pozor na sociální sítě
Absolvent psychologie Jakub Křenek na koncept hry dokonce navázal svou bakalářskou prací, ve které zkoumal, jakým způsobem uživatelé sociální sítě Foursquare regulují informace o svém soukromí, které skrze síť vypouští do světa. Právě Fourquare je založený na informacích o tom, kde se uživatel aktuálně nachází, a je tedy největší hrozbou pro hráče Assassinu. Někteří hráči si však pro jistotu podle Jaškových slov rovnou ruší i Facebookové účty.

Přesto je hra podle mnohých příjemným zpestřením semestru. „Odehrává se v reálném světě, prolíná se s běžnou fádní skutečností brněnského studentského života,“ popisuje Křenek, co si na hře zamiloval. „Setkání s ostatními hráči mělo atmosféru Chicaga ve třicátých letech, člověk žije v neustálém napětí. Hra má náboj a silný příběh, je perfektně organizovaná. Její konec byl pro mě podobně smutný, jako když jsem se musel stěhovat z oblíbeného bydliště,“ doplňuje.

Masarykova univerzita | Masaryk university